• گزارشی از وضعیت پرداخت موبایلی در جهان

      ۷۰ میلیارد دلار ارزش تخمینی بازار مجازی تا سال ۲۰۲۰ / ۱۷۵ میلیارد دلار، حجم پرداخت‌های موبایلی پی پال در دهه گذشته

      ۷۰ میلیارد دلار ارزش تخمینی بازار مجازی تا سال ۲۰۲۰ / ۱۷۵ میلیارد دلار، حجم پرداخت‌های موبایلی پی پال در دهه گذشته

      پرداخت‌های موبایلی به مانند گذشته در هفته‌های اخیر نیز بسیار خبرساز بوده است. در ۶ آوریل ۲۰۰۶، هفت سال پس از آن که پی پال به حوزه پرداخت‌های موبایلی ورود کرد، این شرکت اقدام به راه اندازی روش جدیدی برای انتقال پول میان افراد، خرید کالا و هم چنین اهدا پول به خیریه‌ها مستقیما از تلفن‌های همراه خود از طریق پیام متنی نمود. آخرین آمارهای ارائه شده از سوی ویزا اروپا (Visa Europe) از افزایش استفاده پرداخت‌های غیرتماسی خبر می‌دهد. این در حالی است که استفاده از پایانه‌های فروش غیرتماسی توسط مغازه داران پنج برابر شده است.

      پرداخت‌های موبایلی به مانند گذشته در هفته‌های اخیر نیز بسیار خبرساز بوده است. در ادامه تلاش می‌کنیم تا به تعدادی از مهم ترین رخدادها و تحولات صنعت پرداخت موبایلی در هفته‌های گذشته را به صورت اجمالی با هم مرور کنیم.
       
      ۱۷۵ میلیارد دلار، حجم پرداخت‌های موبایلی پی پال در دهه گذشته
      در ۶ آوریل ۲۰۰۶، هفت سال پس از آن که پی پال به حوزه پرداخت‌های موبایلی ورود کرد، این شرکت اقدام به راه اندازی روش جدیدی برای انتقال پول میان افراد، خرید کالا و هم چنین اهدا پول به خیریه‌ها مستقیما از تلفن‌های همراه خود از طریق پیام متنی نمود. ترافیک پی پال در حال حاضر ۳۰ درصد بر روی موبایل است و در طی این دوره، حجم پرداخت‌های موبایلی پی پال به حدود ۱۷۵ میلیارد دلار رسید. این در حالی است که پرداخت موبایلی تنها یک درصد از حجم کل پرداخت‌های پی پال را تشکیل می‌دهد.
       
      ۷۰ میلیارد دلار ارزش تخمینی بازار مجازی تا سال ۲۰۲۰
      این مقوله‌ای است که برای اولین بار نظر شرکت سامسونگ را به خود جلب کرد. ناتالی استمن، رئیس بخش اروپایی سامسونگ پی در این رابطه می‌گوید: « همه این را شنیده‌ایم که چه جالب می شود با گوشی واقعیت مجازی (VR) خود وارد فروشگاه شده و از طریق این فناوری، آن چه را که می خواهیم انتخاب کنیم».
       
      ۲۰  درصد پرداخت‌های کارتی زیر ۳۰ پوند در بریتانیا، به صورت پرداخت غیرتماسی است
      آخرین آمارهای ارائه شده از سوی ویزا اروپا (Visa Europe) از افزایش استفاده پرداخت‌های غیرتماسی خبر می دهد. این در حالی است که استفاده از پایانه‌های فروش غیرتماسی توسط مغازه داران پنج برابر شده است. کوین جنکینز، مدیر بخش بریتانیا و ایرلند ویزا اروپا در گفتگو با تلگراف عنوان کرد: « پرداخت‌های غیرتماسی به نظر مسیر رو به رشد خود را با قدرت ادامه خواهد داد. افزایش سقف پرداخت به ۳۰ پوند بدون شک باعث تشویق مشتریان به استفاده از این روش پرداخت در بریتانیا شده است؛ خانواده‌ها اکنون قادرند تا خرید روزانه خود را از طریق پرداخت غیرتماسی انجام دهند. این رشد در نتیجه تغییر رفتار مشتریان بوده است.» آمارهای ارائه شده از سوی ویزا اروپا نشان می دهد که در شش ماهه ای که از افزایش سقف پرداخت از ۲۰ پوند به ۳۰ پوند می گذرد، نزدیک به ۳۶ میلیون تراکنش صورت گرفته است که ۹۵ ردصد این خریدها از طریق کارت‌های ویزا انجام شده است. 
       
      ۴۰۰ فروشگاه مجهز به فناوری پرداخت غیرتماسی در بریتانیا
      حالا که بارکلایز (Barclays)، بزرگ ترین صادرکننده کارت‌های اعتباری و بانکی اروپا، تصمیم گرفته از اپل پی حمایت کند،  شرکت اپل امیدوار است که تعداد فروشگاه‌های مجهز به فناروی پرداخت غیرتماسی را از این هم بیشتر کند. عامر ساجد، مدیر عامل موقت بارکلایز، در این رابطه می گوید: «با همکاری بارکلایز ما اپل پی را به مشتریان خود ارائه می کنیم که با برخورداری از گزینه‌های مختلف می تواند راحتی را درپرداخت برای کاربران به همراه آورد.» بارکلای کارد با ۱۰٫۴ میلیون مشتری در بریتانیا یکی از صادرکنندگان عمده و پیشرو کارت‌های اعتباری در اروپا محسوب می شود.
       
      ۱۷۵میلیون تراکنش روزانه در علی پی
      گروه علی پی (Alipay) هفته گذشته گزارش جدیدی در خصوص تعداد و حجم تراکنش‌های روزانه خود منتشر کرد. این تعداد که گفته می شود حدود ۱۷۵ تراکنش در روز باشد معادل چیزی حدود ۸۵ هزار تراکنش در هر ثانیه است. البته وقتی بدانیم این شرکت دارای ۴۵۰ میلیون مشتری است که از روش پرداخت این شرکت بهره می گیرند، این حجم معامله دیگر چندان تعجب آور نخواهد بود.
       
      «علی پی» هم چنین اعلام کرده است که خدمات پرداخت خود را به اروپا نیز گسترش خواهد داد. در این امر که از تابستان امسال آغاز شده است، علی پی به ۴۵۰ میلیون کاربر فعال چینی خود این امکان را می دهد تا از پرداخت‌های دیجیتالی در بریتانیا، آلمان، فرانسه و ایتالیا بهره گیرند. اپلیکیشن پرداخت «علی پی» با تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربر می تواند فروشگاه‌هایی را برای خرید به وی پیشنهاد کند.
       
      ۱۷ بانک در بریتانیا اپل پی را پشتیبانی می کنند
      همان طور که پیشتر عنوان شد، بارکلایز در زمینه پشتبانی از اپل پی در زمره بانک‌های پیشرو محسوب می شود. این بدین معنی است که در حال حاضر، تمام بانک‌های بزرگ و مطرح بریتانیا اپل پی را پشتیبانی می کنند. این در حالی است که در چین نیز وضعیت اپل پی رو به بهبود بوده و ۱۵ بانک چینی اپل پی را پشتیبانی می کنند. در ایالات متحده نیز، شمار بانک‌ها و موسسات اعتباری که با اپل پی قرارداد همکاری بسته اند، رو به افزایش بوده و ۳۲ بانک و موسسه اعتباری جدید نیز به این شمار اضافه شده اند. 
       
      قابلیت تشخیص هویت لمسی در بانک داری موبایلی 
      هفته گذشته، یک بانک مطرح آمریکایی دیگر یعنی «یو اس بانک» (U.S. Bank)، امکان تشخیص هویت لمسی را برای بانک داری موبایلی بر روی گوشی‌های آیفون فعال کرد. پیش از یو اس بانک، چهار بانک دیگر به نام‌های «چیس» (Chase)، «بانک آو آمریکا»، «سیتی» و «کاپیتال وان» نیز امکان و قابلیت تخیص هویت لمسی را برای بانکداری موبایلی به مشتریان خود ارائه کرده بودند. علاوه بر این، یو اس بانک اعلام کرده بود که روش جدیدی را برای نقد کردن چک از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به مشتریان خود ارائه کرده است. 
       
      روزشمار حذف کارت گوگل ولت
      طی دو ماه آینده، شرکت گوگل به تجربه ۳۱ ماهه کارت‌های پیش پرداخت گوگل ولت پایان خواهد داد. اواخر هفته گذشته، گوگل اعلام کرد که کارت‌های پیش پرداخت این شرکت که با اپلیکیشن گوگل ولت مرتبط شده بودند، تا ۳۰ ژوئن از بازار خارج خواهند شد و توجه این شرکت صرفا به اپلیکیشن گوگل ولت معطوف خواهد شد.

       

      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع