• وزیر ارتباطات خبر داد

      ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات

      ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در حوزه فناوری اطلاعات

      وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه ریزی این وزارتخانه برای ایجاد ۱۰۰ هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور خبر داد.

       محمود واعظی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از خدمات و توسعه شبکه پهن باند استان قم در سرسرای همایش دارالحدیث این شهر گفت: پیش از این برنامه ریزی شده بود که ۳۰ هزار شغل در شبکه ارتباطات کشور بوجود آید اما برنامه داریم با توسعه شبکه ارتباطات، ۱۰۰ هزار شغل ایجاد کنیم و در داخل کشور دانش آموختگان بسیار برجسته ای داریم.
       
      وی با اشاره به اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید ادامه داد: باید تلاش کنیم هوشمندانه از تهدیدات جلوگیری کنیم.
      واعظی گفت: شبکه را در سراسر کشور به گونه‌ای طراحی کردیم که در آینده مردم ما با سرعت بالا ۸۰ درصد مطالبات خودشان را از این شبکه تامین کنند.
       
      وی ادامه داد: بدنبال این نیستم تا در وزارت ارتباطات و دولت تصدی‌گری کنیم اما اعتقاد بر این است که عرصه ارتباطات متعلق به بخش خصوصی و مردم است و سرمایه گذاری ما تنها در دو بخش زیرساختها با سرمایه عظیم و بخشهایی است که به مساله صیانت و امنیت کشور مربوط می‌شود.
       
      وی افزود: توسعه شبکه پهن باند قم کاری کاملا جمعی است و تنها اختصاص به وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات ندارد و استان قم را به عنوان یک استان نمونه انتخاب کرده ایم.
       
      واعظی افزود: اگر در گذشته داشتن ارتش قوی مولفه قدرت بود، امروز قدرت نرم مولفه قدرت است و ابزاری که ما می‌توانیم قدرت نرم را به دنیا صادر کنیم فضای مجازی است.
       
      وی گفت: در برنامه پنجم توسعه کشور قرار بوده است تا کشور دوم منطقه در فناوری ارتباطات و اطلاعات شویم اما زمانی که در دولت یازدهم کار را تحویل گرفتیم در رده هفدهم بودیم و امیدواریم با حمایت مجلس و دکتر لاریجانی در زمان کوتاه به آن چه در شان نظام و مردم است بتوانیم نائل شویم.
       
      وی اظهار کرد: هدف گذاری نهایی ما آن است که شبکه خود در کشور را به گونه ای طراحی کنیم که مردم ۸۰ درصد مطالبات خود را با استفاده از شبکه‌های ما دریافت کنند و بنا بر آن است که تولید محتوا داشته باشیم، سرعت کار بالا رفته و تعرفه در کشور کاهش یابد.
       
      وزیر ارتباطات افزود: صیانت دولت از حریم خصوصی مردم، از محتوای غیراخلاقی و صیانت از محتوای ضد دینی وظیفه وزارت ارتباطات است و انتظارات اولیه مردم و خانواده‌ها آن است که شبکه ای که در اختیار آنها قرار می‌دهیم صیانت و حفاظت را برخوردار باشد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع