• آینده سایبری درگرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

      آینده سایبری درگرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

      آینده سایبری درگرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

      آینده سایبری درگرو قدرت پردازش و جمع‌آوری داده است

       معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به حوزه امنیت سایبری گفت : عدم قطعیت کلیدی است که در آینده امنیت سایبری با آن مواجه هستیم و رقابت سایبری بر سر قدرت پردازش و جمع‌آوری اطلاعات است .

       
       
      به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران : امیر ناظمی در سومین کنفرانس دستاوردهای نوین امنیت سایبری با تأکید بر نیروی انسانی داخلی  گفت : جوانان کشور که برای حفظ سرورها از نفوذ، امنیت سایبری، رخنه امنیتی   تلاش و آگاهی بخشی در این حوزه تلاش می‌کنند  .
       
      رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران پیش‌بینی آینده امنیت سایبری را از دغدغه‌های مهم این حوزه برشمرد و افزود:عدم قطعیت این موضوع را پیچیده‌تر می‌کند و اینکه کسی نمی‌داند تکنولوژی به کدام سمت حرکت می‌کند به سمت سرورها یا دیوایس ها و یا به سمت کاربران نهایی  و یا اینکه به سمت سیستم‌های اپن سو رس حرکت می‌کنیم  یا سیستم‌های بسته
       
      معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات چهار سناریو را در خصوص آینده امنیت سایبری مطرح کرد و ادامه داد : اولین سناریو دسترسی به بانک‌های اطلاعاتی و قدرت پردازش داده است و سناریو بعدی به اشتراک‌گذاری داده‌ها و ثروت آفرینی در این حوزه است و رقابت اصلی در عرصه ارتباطات و تغییر داده است .
       
      امیر ناظمی رقابت بر سر دیوایس ها و نفوذ بر آن‌ها را سناریوی بعدی عنوان کرد و افزود: آخرین سناریوی که برای آینده امنیت سایبری متصور شده‌اند open data  ها هستند و تلاش نفوذ گران برای اینکه بتوانند اپلیکیشن ها را به تصرف خود درآورند و اینکه   ما در جهان با این چهار سناریو روبه‌رو هستیم و کسی نمی‌داند کدام‌یک از آن‌ها اجرایی می‌شود.
       
      گفتنی است سومین کنفرانس دستاوردهای نفوذ و امنیت سایبری در ایران به میزبانی هکر‌های ایرانی از سراسر دنیا در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد .
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع