• برنامه‌ریزی و اهداف وزیر ارتباطات برای سال جدید

      برنامه‌ریزی و اهداف وزیر ارتباطات برای سال جدید

      برنامه‌ریزی و اهداف وزیر ارتباطات برای سال جدید

      برنامه‌ریزی و اهداف وزیر ارتباطات برای سال جدید

       وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با انتشار توییتی، از دستاوردهای مهم سال ۱۳۹۷ و برنامه‌ریزی و اهداف وزارت ارتباطات برای سال ۱۳۹۸ خبر داد.

       
       
      محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با انتشار چند توییت از اهداف و برنامه‌ریزی‌های این وزارت برای سال ۱۳۹۸ خبر داد. وی اشتغال‌زایی، حق‌الناس، گزارش به مردم، شفاف‌سازی، پیشرفت صنعت فضایی، محتوای سالم، جامعه‌ی سالم و آینده‌ی روشن را ازجمله اهداف مهم سال جدید عنوان و برنامه‌های جاری و آینده‌ی هرکدام از آن‌ها را تشریح کرد:
       
      ۱. اشتغال زایی
      طرحی برای ایجاد زیرساخت ده‌ها هزار شغل آماده کرده‌ایم. با آموزش و کمک‌های بیمه‌ای‌ و مالیاتی و پیش‌خرید محصولات ایرانی روستایی قرار است کارهای بزرگی انجام دهیم. البته، امیدواریم درزمینه‌ی بودجه کمک کنند و درگیر بوروکراسی‌ها نشویم.
       
      ۲. حق‌الناس
      سرعت و‌ کیفیت بالا و ارزان حق شما است. به‌جای شما رأی ندهند و نظر شما تغییر نکند، حق شما است. حفاظت از حریم شخصی و امنیت شما، نبود پیامک مزاحم و برخورد با کلاه‌برداری‌ها حق شما است. گزارش به مردم بدهیم و بر ما نظارت کنید، حق شما است. این روند در سال بعد ادامه خواهد یافت.
       
      ۳. گسترش دسترسی همگانی
      سال ۱۳۹۷ به‌لطف خدا پربرکت بود. در شهرها فیبرنوری تا خانه ارائه شد و تعداد روستاهای دارای دسترسی به 4G افزایش ۱۰۰ درصدی داشتند که موجب مهاجرت‌ معکوس و رونق اقتصادی برای آن‌ها، مانند کلپورگان و دَرَک می‌شود. اگرچه تحریم‌ها مانع جدی هستند، اراده‌ی ما محکم‌تر است.
       
      ۴. شفاف‌سازی
      اژدهای هفت‌سر و اختاپوس فساد با اجرای دولت الکترونیکی نابود خواهند شد. با اجرای کارت سوخت بانکی و رجیستری موبایل، مانع هزاران میلیارد تومان رانت شدیم. دفترچه‌ی بیمه و سلامت الکترونیکی مهم‌ترین برنامه‌ی این حوزه در ۱۳۹۸ خواهد بود؛ اما نیاز است سایر هم همکاری کنند.
       
      ۵. پیشرفت صنعت فضایی
      ماهواره‌های بسیاری در‌حال‌ساخت هستند که برای حل مسائل زیست‌محیطی و بلایای طبیعی مطابق آخرین فناوری‌ها طراحی شده‌اند. در صف انتظار قرارگیری در مدار هستند برای غرور ملی و ارسال پیام دوستی ایرانیان به جهان و بازهم خبر خوب.
       
      ۶. محتوای سالم، جامعه‌ی سالم
      زمانی‌که دیگران بی‌خیال‌ و به تخریب مشغول‌اند، انصاف است دست روی دست بگذاریم؟ کودک آنلاین و حمایت از تولیدکنندگان محتوای داخلی را ادامه خواهیم داد تا خانواده و نسل آینده‌ی سالم و پرنشاطی داشته باشیم.
       
      ۷. آینده‌ی روشن
      جوان‌گرایی به کشور انگیزه و شجاعت تزریق می‌کند. انتصاب بیش از ۳۰۰ مدیر جوان و افزایش ۳۰ درصدی مدیریت بانوان را کافی نمی‌دانیم و باید در سال آینده بسیار بیشتر شود. کلید راه‌گشای اقتصاد در دستان کسب‌وکارهای نوپا است. به یاری خدا سال بعد، سال موفقیت آن‌ها خواهد بود.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع