• کشف آسیب پذیری خطرناک در فایرفاکس؛ باگ امنیتی پچ شد

      کشف آسیب پذیری خطرناک در فایرفاکس؛ باگ امنیتی پچ شد

      کشف آسیب پذیری خطرناک در فایرفاکس؛ باگ امنیتی پچ شد

      طبق اعلام موزیلا (شرکت سازنده فایرفاکس) تازه ترین نسخه این مرورگر به همراه پچ مربوط به یک آسیب پذیری کلیدی و مهم که هم اکنون توسط برخی هکرها مورد سوء استفاده قرار می گیرد، منتشر شده است. براساس اعلام سازمان امنیت زیرساخت و امنیت سایبری آمریکا این آسیب پذیری به هکرها امکان می دهد که کنترل سیستم شما در دست بگیرند.

       خبر خوب اینکه موزیلا که همواره به خاطر حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش به خود می بالد روز گذشته پچ مربوط به این آسیب پذیری جدی و مهم را منتشر کرده است و خبر بهتر اینکه شرکت مورد بحث آپدیت ها را به صورت خودکار در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

       
      در مواردی که آسیب پذیری ها به بروز آسیب ها و خطرات جدی منجر می شوند به آپدیت های بسیار سریع نیاز خواهد بود و آنطور که متخصصان امنیت سایبری می گویند به روز نگه داشتن نرم افزارها یکی از مهم ترین گامی است که کاربران برای حفاظت از خود در برابر هکرها میتوانند انجام دهند.
       
      سخنگوی موزیلا در بیانیه خبری خود پیرامون این آپدیت آورده است:
       
      روز سه شنبه این هفته شرکت امنیتی چینی Qihoo 360 از کشف یک آسیب پذیری در فایرفاکس خبر داد که امکان انجام حملات سایبری هدفمند روی یک شبکه بومی را میسر می کرد. بلافاصله بعد از انتشار این گزارش ما شروع به ارائه آپدیت جدید برای فایرفاکس کردیم تا این آسیب پذیری امنیتی را حداکثر ظرف یک روز از بین ببریم.
       
      طبق گزارشی که وبسایت ZDNet در این باره منتشر کرده این آسیب پذیری در اصل نوعی باگ مموری محسوب می شود که به هکرها امکان می دهد کدهای مورد نظرشان را روی سیستم هک شده اجرا نمایند. موزیلا اشاره نکرده است که آیا فرد یا افرادی از این آسیب پذیری استفاده کرده اند یا خیر یا اینکه هکرها با کمک این باگ چه اهدافی را هدف حمله سایبری قرار داده اند.
       
      برای اطمینان از اینکه از تازه ترین نسخه فایرفاکس استفاده میکنید کافیست مرورگر خود را باز کنید، سپس روی آیکون فایرفاکس در منوی بالایی کلیک کنید و بعد گزینه About Firefox را انتخاب نمایید. در ادامه یک پنجره پاپ آپ برای شما باز می شود و می توانید بفهمید که از کدام نسخه این مرورگر استفاده میکنید. اگر نسخه مرورگر شما قدیمی بود به صورت خودکار به روز می شود.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع