• لینک گروه‌های خصوصی واتس اپ از جستجوهای گوگل سر در آورد

      لینک گروه‌های خصوصی واتس اپ از جستجوهای گوگل سر در آورد

      لینک گروه‌های خصوصی واتس اپ از جستجوهای گوگل سر در آورد

      گوگل با ایندکس لینک گروه های خصوصی واتس اپ به همه اجازه پیوستن به این چت را می دهد.

       روزنامه نگاری به نام «جردن ویلدون» در صفحه توییتر خود مدعی شده لینک های دعوت به چت گروهی واتس اپ امکان ایندکس شدن توسط گوگل و نمایش در لیست جستجو را دارد. این مساله باعث می شود که لینک های مذکور در دسترس همه کاربران وب قرار داشته باشند.

       
      سایت مادربورد با بررسی این ادعا از صحت آن خبر داده است. این سایت با استفاده از  قابلیت جستجوی پیشرفته گوگل به لینک دعوت بسیاری از گروه های خصوصی دست یافته، برای مثال می توان به گروهی اشاره کرد که برای سازمان های مردم نهاد تایید شده از سوی سازمان ملل متحد ایجاد شده است. مادر بورد با عضویت در گروه NGOها به شماره تلفن اعضای آن هم دسترسی پیدا کرده بود.
       
       
      هرچند ادمین‌ها قادر به باطل کردن لینک دعوت هستند اما به گفته ویلدون در این شرایط واتس اپ تنها لینک جدیدی ایجاد کرده و لزوما پیوند اصلی را از دسترس خارج نمی کند. «الیسون بونی»، سخنگوی فیسبوک در این باره گفته است:
       
      «لینک دعوت هم مثل تمام مطالب کانال های عمومی در صورتی که به شکل عمومی در اینترنت منتشر شود، توسط دیگر کاربران واتس اپ قابل پیدا کردن است. اگر کاربران نمی خواند افراد ناشناس و غیرقابل اعتماد به گروه آنها اضافه شوند نباید لینک را در سایت های عمومی منتشر کنند.»
       
      گوگل در این باره سکوت کرده اما «دنی سالیوان» از روابط عمومی بخش موتور جستجوی این شرکت در توییتر خود گفته که موتورهای جستجو صفحات باز وبسایت ها را ایندکس می کنند و در صورتی که کاربران علاقه ای به نمایش صفحات حاوی لینک های دعوت در نتایج جستجو ندارند باید به این صفحه مراجعه کنند.
       
      مشکلات واتس اپ به همین مورد ختم نمی شود و ظاهرا جف بزوس، مدیرعامل آمازون قربانی هک از طریق این پیام رسان شده است. پیش از آن هم یک آسیب پذیری در این اپ به ابزاری برای تزریق بدافزار به گوشی های اندرویدی و آیفون بدل شده بود.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع