• اپل هم تسلیم شد؛ WWDC به صورت آنلاین برگزار می‌شود

      اپل هم تسلیم شد؛ WWDC به صورت آنلاین برگزار می‌شود

      اپل هم تسلیم شد؛ WWDC به صورت آنلاین برگزار می‌شود

      کم کم به نقظه‌ای رسیده‌ایم که خبر «لغو نشدن» مراسم‌های کمپانی‌های بزرگ، غافلگیر کننده شده است. ویروس کرونا که اخیرا به پاندمی نیز تبدیل شده، به سرعت در حال قربانی گرفتن بوده و آخرین و یکی از مهمترین قربانی‌های آن نیز مراسم WWDC اپل است. این کمپانی اعلام کرده که مراسم معروف خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کند.

       این اتفاق برای اولین بار در تاریخ اپل می‌افتد و تاکنون سابقه نداشته است که مراسم WWDC که هر سال در خرداد برگزار می‌شود، آنلاین باشد. این تصمیم اپل به صورت مستقیم تحت تاثیر ویروس کرونا گرفته شده و قطعا پس از کنسل شدن اکثر رویداد‌ها و مراسم‌های متعدد، کمپانی کوپرتینویی نیز به این نتیجه رسیده است که برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس، باید مراسم خود را به صورت آنلاین برگزار کند.

       
       
      نکته جالب اما در بیانیه‌ای بوده که اپل برای این منظور منتشر کرده است. این کمپانی خبر لغو مراسم خود را در حالی به گوش همگان رسانده که حتی یک بار هم از عبارت ویروس کرونا استفاده نکرده است. کمپانی کالیفرنیایی تصمیم گرفته از عبارت «مشکلات فعلی سلامت» استفاده کند و دلیل آن را تنها خود می‌داند. البته می‌توان این کار را هم به حساب نام‌گذاری عجیب اپل روی بدیهیات گذاشت ولی این که مراسمی با قدمت چند ساله را بدون یک بار گفتن نام یکی از مرگبارترین ویروس‌های دهه اخیر لغو کند، تنها از دست این کمپانی برمی‌آید.
       
      در هر صورت WWDC امسال نیز همانند سال‌های گذشته با برنامه‌ریزی مشخص پیش خواهد رفت و کاربران به صورت آنلاین، آن را تجربه خواهند کرد. اپل عنوان کرده که اطلاعات بیشتر را در هفته‌های آتی با توسعه‌دهندگان در میان خواهد گذاشت. همچنین این کمپانی عنوان کرده به دلیل ضرری که سازمان‌های محلی «سن خوزه» از برگزار نشدن این مراسم می‌بینند، یک میلیون دلار به عنوان غرامت به آن‌ها پرداخت خواهد کرد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع