• مذاکرات دولت ترامپ با اینتل و TSMC برای انتقال خطوط تولید به آمریکا

      مذاکرات دولت ترامپ با اینتل و TSMC برای انتقال خطوط تولید به آمریکا

      مذاکرات دولت ترامپ با اینتل و TSMC برای انتقال خطوط تولید به آمریکا

      دولت ترامپ به دلیل نگرانی در مورد وابستگی به کشورهای آسیایی برای تولید فناوری‌های حساس، در حال مذاکره با تراشه سازان بزرگ برای ساخت کارخانه در خاک آمریکا است.

       با اینکه وال استریت ژورنال در گزارش خود به مذاکره دولت آمریکا با چندین شرکت تراشه ساز اشاره می‌کند، به نظر می‌رسد اینتل برنامه جدی تری برای ساخت کارخانه در آمریکا دارد تا نگرانی‌های دولت آمریکا را در مورد وابستگی به کارخانه‌های خارجی کاهش دهد.

       
      دولت ترامپ سابقه خوبی در وادار کردن شرکت‌های آمریکایی به تولید محصولاتشان در خاک ایالات متحده ندارد و پیش بینی احداث کارخانه‌های جدید تولید تراشه در این کشور کمی از دور از انتظار است. ولی وال استریت ژورنال در گزارش خود تأکید می‌کند که مذاکرات جدی هستند.
       
       
       
      کمپانی تایوانی TSMC که چیپ‌های سری A اپل را می‌سازد، در مورد ساخت کارخانه در ایالات متحده آمریکا در حال مذاکره با اپل و آژانس‌های آمریکایی است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، اینتل تمایل زیادی به مشارکت داشته و نایب رئیس آن به خبرگزاری یاد شده گفته که «ما در این مورد بسیاری جدی هستیم.»
       
      جزئیات بیشتری در مورد مذاکرات دولت آمریکا با شرکت‌های تراشه ساز و برنامه‌های آینده منتشر نشده است، ولی به نظر می‌رسد شرکت‌های تولید کننده تراشه به دنبال مشارکت در قراردادهای نظامی پولساز این کشور هستند. وال استریت ژورنال اشاره می‌کند که «Bob Swan»، مدیرعامل اینتل ماه گذشته میلادی در نامه‌ای به وزارت دفاع آمریکا گفته است که احداث کارخانه تراشه در خاک آمریکا «به نفع ایالات متحده و اینتل» خواهد بود.
       
      همه گیری کووید ۱۹ سبب بدبینی دولت آمریکا به جهانی سازی شده و آن را به فکر احداث کارخانه‌ها در این کشور انداخته است، ولی انتقال تولیدات بخش فناوری به داخل آمریکا صرفاً با احداث کارخانه در این کشور امکان پذیر نیست. زنجیره تأمین بین المللی که بیش از یک دهه در آن سرمایه گذاری شده به آسانی قابل جایگزین کردن نیست، بنابراین حتی اگر مذاکرات دولت آمریکا با تراشه سازان به عمل منتهی شود، نمی‌توان به این زودی‌ها انتظار ساخت تراشه‌های اپل در خاک آمریکا را داشت.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع