• تلاش برای خرید ۵ میلیون دلار بیت‌ کوین دست سارق بانک را رو کرد

      تلاش برای خرید ۵ میلیون دلار بیت‌ کوین دست سارق بانک را رو کرد

      تلاش برای خرید ۵ میلیون دلار بیت‌ کوین دست سارق بانک را رو کرد

      سارقی که موفق به سرقت ۳۰ میلیون رئال معادل ۵ میلیون دلار از بانک «سانتاندر» شده بود، نتوانست از این پول برای خرید بیت کوین استفاده کند و عملیات انتقال این رمزارز متوقف شد.

       ماه گذشته میلادی یک سارق توانسته بود ۳۰ میلیون رئال از حساب تولیدکننده فولاد «Gerdau» در بانک سانتاندر در برزیل سرقت کند. این سارق پول دزدیده شده را برای یک صرافی محلی برای خرید بیت کوین ارسال می‌کند، اما نمی‌تواند به خواسته خود برسد. شرکت Gerdau در تاریخ ۲۸ فرودین زمانی که با بانک ارتباط برقرار می‌کند، متوجه مشکلی در حساب خود می‌شود.

       
      پس از اعلام این مشکل، بانک سانتاندر متوجه یک حمله به حساب اینترنتی این شرکت و برداشت از آن می‌شود. پول قابل توجهی از حساب کم شده بود و تراکنش الکترونیکی از ۱۱ مکان مختلف صورت گرفته بود. پس از تحقیقات مشخص می‌شود که تمام این مبادلات بانکی توسط یک آی‌پی انجام شده است.
       
       
      پول سرقت شده به حساب بانکی ۴ پلتفرم‌ خرید و فروش بیت کوین در کشور برزیل ارسال شده بود. زمان خرید بیت کوین، پول مسدود می‌شود، البته مقداری بیت کوین انتقال پیدا می‌کند. هنوز مشخص نیست چه میزان بیت کوین در اختیار خریدار قرار گرفته است. گفته می‌شود ارزش بیت کوین‌های ارسال شده برای سارق به ۶۰۰ هزار تا ۲.۵ میلیون دلار می‌رسد.
       
      یکی از صاحبان این پلتفرم‌های خرید و فروش بیت کوین اعلام کرده:
       
      «ما اظهارنامه بانکی را از حساب اصلی درخواست کردیم چرا که ۵ میلیون رئال (۹۰۰ هزار دلار) مبلغ بالایی بود. زمانی که متوجه شدیم پول دریافتی در همان روز وارد حساب اصلی شده، عملیات را مسدود کردیم. مشتری به من فشار وارد کرد که بیت کوین را سریعا برایش ارسال کنم، اما چنین کاری را انجام ندادم. پس از مدت کوتاهی، بانک حسابم را مسدود کرد.»
       
      دادستان عمومی درباره این پرونده اعلام کرده که به نظر می‌رسد یک حساب بانکی شرکت توسط یک حساب بانکی دیگر مورد حمله قرار گرفته است.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع