• آپدیت پاییز ۱۴۰۰ ویندوز ۱۰ احتمالا دو تغییر ظاهری مهم به‌همراه خواهد داشت

      آپدیت پاییز ۱۴۰۰ ویندوز ۱۰ احتمالا دو تغییر ظاهری مهم به‌همراه خواهد داشت

      آپدیت پاییز ۱۴۰۰ ویندوز ۱۰ احتمالا دو تغییر ظاهری مهم به‌همراه خواهد داشت

      مایکروسافت قصد دارد پاییز امسال نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ را با تغییرات ظاهری محسوسی منتشر کند. این نسخه با نام Sun Valley شناخته می‌شود.

       اگر از تغییر می‌ترسید، خبر جدید منتشرشده درباره‌ی ویندوز ۱۰ (Microsoft Windows 10) به‌مذاق شما خوش نخواهد‌ آمد. طبق گزارش‌ها، مایکروسافت قصد دارد اکتبر ۲۰۲۱ (مهر و آبان ۱۴۰۰) به‌روزرسانی جدیدی برای ویندوز ۱۰ منتشر کند که با آن تغییر بسیار مهمی روی رابط کاربری آن اعمال خواهد شد.

       
      به‌روزرسانی اکتبر ۲۰۲۱ ویندوز ۱۰ با نام سان ولی (Sun Valley) یا «نسخه‌ی 21H2» شناخته می‌شود و نسخه‌ی جدیدی از منو استارت را به این سیستم‌عامل می‌آورند. ظاهرا در این نسخه‌ی ویندوز ۱۰، منو استارت از نوار‌وظیفه جدا شده است و پنجره‌ی آن گوشه‌های گرد دارد. 
       
      خبرگزاری تک‌اسپات در گزارشی به‌نقل از ویندوز لیتست می‌نویسد مایکروسافت از سال گذشته تاکنون، روی سان ولی کار می‌کند و قصد دارد ویندوز را در به‌روزرسانی جدید ازلحاظ ظاهری به‌طورگسترده بازطراحی کند. از قرار معلوم، نسخه‌ی جدید منو استارت رابط کاربری جدیدی دارد که کاملا بر‌اساس زبان طراحی فلوئنت دیزاین (Fluent Design) و زبان Win UI ساخته شده است.
       
      یکی از تغییرات نسبتا نامحسوسی که در به‌روزسانی جدید دیده می‌شود، گرد‌شدن گوشه‌ی پنجره‌ها است که شبیه‌ به گوشه‌ی کاشی‌های غیرمتحرک بخش اکشن سنتر (Action Center) هستند. ناگفته نماند واضح‌ترین تغییر به‌روزرسانی سان ولی،‌ جایگاه باز‌شدن منو استارت است. 
       
       
      در‌حال‌حاضر، منو استارت به نواروظیفه چسبیده است؛ اما در به‌روزرسانی سان ولی، منو استارت در بالای نواروظیفه شناور می‌شود و فاصله‌ای مشخص با آن دارد. ویندوز لیتست تصویری بالا را طراحی کرده است تا نشان دهد نسخه‌ی جدید منو استارت چگونه به‌نظر می‌رسد. 
       
       
      آپدیت تجمعی جدید ویندوز ۱۰ باعث نمایش صفحه آبی مرگ روی برخی سیستم‌ها می‌شود
      گوشه‌ی گرد و شناوربودن پنجره‌ها مشخصه‌هایی هستند که پیش‌تر آن‌ها را در نسخه‌های پیش‌نمایش ویندوز ۱۰ ایکس دیده بودیم. تغییر اول به‌طور تقریبا نامحسوس در ویندوز ۱۰ اعمال می‌شود و احتمالا کسانی را اذیت نمی‌کند که به گوشه‌ی تیز پنجره‌ها عادت کرده‌اند‌؛ با‌این‌حال، نمی‌توانیم این گفته را برای تغییر دوم بیان کنیم. خبر بد این است که اگر به ظاهر فعلی ویندوز ۱۰ عادت کرده‌اید، احتمالا نمی‌توانید به‌طوراختیاری ظاهر را تغییر دهید و به‌ حالت قبلی برگردانید. 
       
      در نظر داشته باشید هیچ تضمینی وجود ندارد که تغییرات یادشده بخشی از به‌روزرسانی جدید ویندوز ۱۰ باشند. اگر این اتفاق رنگ حقیقت به‌خود بگیرد، انتظار داریم ظاهر نهایی ویندوز ۱۰ نسخه‌ی 20H1 بهتر از طراحی ویندوز لیتست باشد. گفتنی است کاربران ویندوز اینسایدر (Windows Insider) پیش از سایر کاربران نسخه‌ی جدید ویندوز ۱۰ را مشاهده خواهند کرد. 
       
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع