• راه‌اندازی «مرکز نوآوری رسانه» همشهری برای جذب ایده در حوزه دیجیتال

      راه‌اندازی «مرکز نوآوری رسانه» همشهری برای جذب ایده در حوزه دیجیتال

      راه‌اندازی «مرکز نوآوری رسانه» همشهری برای جذب ایده در حوزه دیجیتال

      «مرکز نوآوری رسانه» همشهری با هدف جذب ایده‌ها و توسعه کسب‌وکار‌های نوین در حوزه رسانه و تحول دیجیتال راه‌اندازی شد.

       همشهری با همکاری پارک علم و فناوری دانشگاه تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مرکز نوآوری رسانه را راه‌اندازی کرد. این مرکز پس از دو سال تلاش درنهایت روز گذشته، ۳۰ خرداد ۱۴۰۰، افتتاح شد. به‌گزارش زومیت، نخستین مرکز نوآوری رسانه کشور می‌خواهد ایده‌های حوزه رسانه و تحول دیجیتال را جذب کند و در مسیر توسعه کسب‌وکار‌های نوین قدم بردارد.

       
      به‌گفته مدیرعامل همشهری، عمر رسانه‌های مکتوب از یک دهه پیش در ایران به‌پایان رسیده است و آن‌ها جز نوآوری و تحول دیجیتال مسیر دیگری برای حیات ندارند. ابوالحسن ریاضی با مشکلات مالی شدید رسانه‌های مکتوب در کشور اشاره کرد و گفت:
       
      در سال‌های اخیر، انتشار خبر دیگر بی‌اهمیت شده و همین موضوع به ریزش شدید مخاطب روزنامه‌ای انجامید. اگر رسانه‌ها بخواهند روی پای خود بایستند و به جریان‌ها و نهادها وابستگی مالینداشته باشند، باید نوآوری و استفاده از استارتاپ‌های خلاق را به‌کار گیرند تا باردیگر سهمشان در بازار را پیدا کنند.
       
      مدیرعامل همشهری پنج منبع مالی برای فعال‌شدن استارتاپ‌ها را صندوق دانشگاه تهران و پارک فناوری، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، سرمایه‌گذاری مؤسسه همشهری و مذاکره با سایر روزنامه‌ها و رسانه‌ها دانست.
       
      مقاله‌ مرتبط:
      بازگشت نیازمندی‌های همشهری با رویکرد دیجیتال
      همشهری که به‌منظور اصلاح ساختارهای آنلاین از سال ۱۳۹۸ طرح ‌تحول دیجیتال را آغاز کرده است، اکنون در بخش همشهری آنلاین روزانه بیش از یک‌میلیون و دویست‌هزار بازدید دارد. در همین زمینه، اپلیکیشن نیازمندی‌ها نیز در اواخر سال گذشته راه‌اندازی شد. شهردار تهران نیز در این مراسم حضور داشت. وی درباره همیشه پیشتازبودن همشهری در عرصه نوآوری گفت:
       
      همشهری نخستین روزنامه‌ای است که به‌صورت رنگی و با قطع جدید چاپ و وارد حوزه اجتماعی شد که در آن زمان، کمتر رسانه‌ای به آن می‌پرداخت. همشهری آنلاین هم مدت زیادی است که راه‌اندازی شده. با توسعه فناوری، تقریبا تمام روزنامه‌ها دچار مشکلات جدی شدند و دیر یا زود با بحران مواجه می‌شوند. بنابراین، به همشهری گفتیم که باید زودتر به فکر تغییر باشد. همشهری هم با‌توجه‌به انعطاف‌پذیری درخوتوجهش، اقداماتی در این حوزه آغاز کرد و تأثیر آن را در افزایش میزان بازدید از همشهری آنلاین می‌بینیم.
       
      سخنرانی پیروز حناچی، شهردار تهران در مراسم افتتاح راه‌اندازی مرکز نوآوری رسانه همشهری 
       
      پیروز حناچی گفت شهرداری پیش‌تر نگاه تجاری به فعالیت‌های این حوزه داشت؛ اما اکنون می‌داند با شکل‌دادن به آن‌ها، در آینده شریکشان خواهد شد. به‌گفته او، در حوزه تهران هوشمند تاکنون مراکز تخصصی نوآوری و فناوری با محوریت شهری صد تیم استارتاپی برای حل مشکلات شهری و مرکز زندگی هوشمند در ایستگاه تجریش راه‌اندازی شده است.
       
      مرکز نوآوری همشهری پذیرای تیم‌های استارتاپی در حوزه‌های مختلف، ازجمله فیلم و عکس و محتوای متنی، موشن‌گرافی و زیرساخت ابری و CDN خواهد بود. مدیر پژوهش مرکز نوآوری رسانه همشهری، همشهری را بزرگ‌ترین مؤسسه رسانه‌ای کشور خواند و افزود:
       
      درواقع، ما آژانس تبلیغاتی همشهری را با هدف تولید محتواهای تخصصی راه‌اندازی کردیم. هدف ما این است که از ظرفیت‌های رسانه‌‌ای همشهری و حتی رسانه‌های دیگر برای تقویت اکوسیستم نوآوری در حوزه رسانه استفاده کنیم.
       
      الهام میناوند بیان کرد کرد با اضافه‌شدن شتاب‌دهنده به این مرکز، قرار است خدمات شتاب‌دهی هم به استارتاپ‌ها عرضه شود. البته درادامه فعالیت مرکز نوآوری همشهری، صندوق‌های سرمایه‌گذاری هم درکنار آن قرار خواهند گرفت.
       
      علاوه‌بر برگزاری رویدادهای نوآوری و مرتبط با رسانه همشهری، تجاری‌سازی واحدهای پذیرفته‌شده در مرکز نوآوری رسانه همشهری، راه‌اندازی کلینیک‌های کسب‌و‌کار و شناسایی و جذب نیرو و ایده‌ها، از دیگر اهداف راه‌اندازی این مرکز به برگزاری استارتاپ ویکندهای حوزه رسانه و تشکیل اتاق فکر رسانه، برگزاری جشنواره‌های فناوری و نوآوری رسانه، برگزاری دوره‌های شتاب‌دهی حوزه رسانه و ایجاد مدرسه نوآوری رسانه و ارائه راهکار و حل مشکلات مؤسسه همشهری باید اشاره کرد.
      نام:
      پست الکترونیک:
      شرح نظر:
      کد امنیتی:
       
  • دسترسی سریع